See siis ongi Nõukogude Liit?


Ma olin siis väikene mehike. Nii selline mehike, kes enam vankris ei istunud, vaid tatsas juba üsna kindlalt omal jalal. Ja loomulikult avastas maailma täiskasvanutele suunatud küsimuste abil, nagu lastel ikka kombeks on.

Meie aias kasvas palju õunapuid. Nende otsas kasvas õunu. Sügiseti sai neist ikka mahla teha.

Vanaema võttis mu mahlapressija juurde kaasa. Et oma õunad järjekorda panna. Õunu oli palju, pressijaid vähe ja järjekorda pandi end juba eelmisel päeval.

Mahlapressija juures oli hoovimurul oma järjekorda ootamas palju erinevaid nõusid. Suuri kastruleid, plastmassist ämbreid, tavalisi plekist ämbreid. Klaaspudeleid.

Iga mahlasoovija oli oma nõud isiklikku kobarasse asetanud. Et midagi segi ei läheks. Et valge klaar kuldrenetiga ühte purki ei satuks.

Ma takseerisin seda tohuvabohu oma pilguga ja küsisin ühe päris avameelse väljendi. Eks olin ju seda nimetust kuulnud. Ja ma küsisin: “Kas see ongi Nõukogude Liit?”

Pärast ma ei saanud aru, miks need täiskasvanud nii kummaliselt käituvad. Nagu ajaks hullult sügelema. Ju oli sügav nõukogude aeg.

Published in: on aprill 10, 2015 at 4:10 p.l.  Lisa kommentaar  

The URI to TrackBack this entry is: https://lassie.wordpress.com/2015/04/10/see-siis-ongi-noukogude-liit/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Möirga ja ulu

