Muuga sadam


Muuga sadam sai alguse 1982. kui partei  käsul ja täitevkomitee  loal kopp maasse löödi. Juba 1986 aastal hakkas sadam tööle.

Tegelikult olin ma lapsena isiklikult sadamaehituse tunnistajaks.

Nimelt elas mu emal Kallavere aedlinnas sõbranna. Keda sai no nii aastase intervalliga külastatud.

No ja väga põnevat vaatamist pkkusid tollal sisemaal elavale tatikale soome sadamaehitajate Toyota Hiace sinised bussid. Ja sekka liikuvad välismaa autod. Põhiliselt Fordid.

Ja viimasel Kallaveres käigu suvel paistsid kaugusest juba sadamakraanad.

Aastal 2011. oleks eestisse uue sadama rajamine võimatu. Selle loomise ide mattuks kohalike elanike vingumise alla. Nõukogude aeg oli selles mõttes kindlasti parem ja viljakam.

Ega üks sadam iseenesest suur keskkonnareostaja polegi.

Igasugu õnnetuste jaoks on olemas päästemeeskonnad. Õhu saastamise jälgimiseks on Muuga sadamal 2 keskkonnaseirejaama. Müra vastu on 4 meetri kõrgune müratõkkesein, mis jääb küll nähtamatuks, kuid me teame, et ta on olemas.

Midagi kindlasti pudeneb ja kindlasti lendub. Aga see on nii väikeseks timmitud, et midagi tavaline inimene,  kelle tajud on nüristunud televiisori kisast ja surrogaat toiduainete lõhnast, ei taju.

Muuga sadam pakub kuradi ilusat vaadet. Kui ronida peahoone kõrgeimal korrusel olevale rõdule ja vaadelda sadamat õhtupäikeses on vaade üdini vinge.

Rahulikus tuuletuses loksub laisalt läänemeri. Kaugusest paistab saar, võibolla on see Prangli.

Kaugusest paistavad Kallavere kortermajad koos õigeusu kirikuga. Teiselt poolt tallinn oma teletorni, Iru korstende ja Muuga aedlinna väikemajadega. Kõige veetlevam on muidugi sadam ise oma kraanade, konteinerladude ja ladudega. Päästemaja ja tollimaja. Ja veel hulk igasugu maju. Ühtegi laeva  küll silma ei paista, kuid oma kõigil kaheksal rattal sibavate rekkade liikumise järgi võib arvata, et nad on kuskil olemas.

Ei ole see sadam midagi nii kole koht. Ehkki mina oma rahutus rändaja loomuses sellises kohas töötada ei viitsiks on see üks äraütlemata rahulik paik. Nagu industriaalne looduskaitseala, kuhu koonduvad enne oma ittarändu merekonteinerid. Nende vahel askeldavad toonekurgedena kraanad.

Nende vahel igasugu torustikumaod. Ja vilkad autopardid. Nagu Matsalu linnuriik.

Advertisements
Published in: on november 20, 2011 at 12:30 p.l.  2 kommentaari  

The URI to TrackBack this entry is: https://lassie.wordpress.com/2011/11/20/muuga-sadam/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentaariLisa kommentaar

  1. Sa oskad sellises kohas nii palju ilu näha?!
    Imeline … 🙂

  2. […] Muuga sadam oma ilus ja valus Tegelikult rääkisid aga sadama esindajad oma muredest. Näiteks sellest, et inimesed protsestivad müra pärast. Minu meelest on üsna loogiline, et sadam müriseb. Kui ehitada maja sadama vahetusse lähedusse, siis peab inimene, kas müraga leppima või maja maha müüma ning iseenda peakolu sisu siunama.  Nuriseda saavad vast ainult need, kes olid kohal juba enne sadamat.   Probleemi mitmetahulisuse näiteks toodi, et kui sadam ehitab 4-meetrise aia elamurajoonile mürakaitseks ette, siis on merevaade kadunud ning uus nurin lahti.   Mulle esmapilgul tundub, et kui kedagi üldse süüdistada, siis vast ainult kinnisvaraarendajaid, kes heausklikke inimesi vana suvilarajooni mainega ja merevaatega maju on ostma meelitanud.   Muuga sadama esindajad rääkisid ka olukorrast seoses laevadel tekkivate jäätmete ja musta veega. Tutvustati ka lõhnaprobleeme ning sadama mõju mereelustikule.   Samas jättis Muuga sadam kõrgest majast vaadates väga rahuliku mulje, nagu L@ssiegi oma postituses mainis. […]


Möirga ja ulu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: