Ma pole mingi sportlane, raisk


Selle aasta leedopäeva, või noh, hea küll, eestlased, teie jaoks on see jaanipäev, veetsin ma maal. Nagu ikka viisakas inimene teeb.
Kobisin varavalges maanteele. Tartu – Tallinn tee on väga hea maantee rattaga sõitmiseks. Kuid seda ainult suvehommikutel, kui juba on valge ja veel pole nii valge, et korralikud inimesed maanteele koperdama tuleks, plekist karbid seljas.
Kihutan siis ärkava looduse ja tõusva päikesega võidu. Linnukesed laulavad ilusasti. Miskipärast on linnulaste hääled palju mõnusamad kuulata, kui inimeste jorin. Rekkad on sõbralikud, me mahume koos maanteele ära. Puurmani kohal tuleb vastu vilkuriga soomusauto, paraad teadagi ja mööda maanteed sõelub Mootorratturpolitseinik. Ilmselt püüab temagi putukaid. Kuid mina olen tema jaoks nähtamatu kihulane.
Niimoodi jõuangi väiksesse maakohta, kus maapind horisondiga tasaligi, no kohe mitte ei ole ühtegi mäge.
Saabseal siis tehtud igatsugu asju, mida maal ikka tehakse ja sellest ma nüüd ei räägi, mida sai tehtud, aga midagi sai tehtud.
Järgmine hommik algab keskpäeval, kui vaikselt minema hiilida üritan, tabab mind perenaine, kes käsib kõhu täis süüa ja uurib, mis siis eile juhtus. No kes ikka mäletab ja millest ikka rääkida.
Kuid toredad maainimesed on siiralt šokeeritud. Nende mälumahtu ei mahu teadmine, et keegi võib jalgrattaga Tartust tulla ja selle juures mitte nutta vaid isegi rahulikult edasi sõita. Mulle esitatakse küsimusi, et kas ma olen võistlustel käinud jne.
No kurat.
Ma pole mingi sportlane, kui ma lihtsalt tahan ringi liikuda ja ei taha selle jaoks kaasa tassida tonni rauda, nagu inimesed tavaliselt teevad.
Jalgratas annab vabaduse ja mõningane treenitus annab tulemuse, kus enam ei pea muretsema mingi maa läbi sõita jõudmise üle vaid pigem paneb mõtlema, kui aeglaselt ma selle läbida suudan.Kahtlejatel soovitan võtta jalgratas ja asuda sõitma. Hiljemalt nädala pärast pole 60 km teile probleem. Kuu aja pärast panete Tartu – Tallinna vahemaad nagu noored Ansipid.
Ja ei mingit autoliiklust enam. Vähemalt sõiduautode.

Published in: on juuni 29, 2011 at 11:46 e.l.  Lisa kommentaar  

The URI to TrackBack this entry is: https://lassie.wordpress.com/2011/06/29/ma-pole-mingi-sportlane-raisk/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Möirga ja ulu

