Öölaulupidu


Õhtul vaibub mu esimene selleaastane pohmakas töötahteliseks tegutsemiseks. Esimesed asjad lähevad sinna, kus karul sammalt ei kasva, aga vähemalt saan midagi loo taolist valmis ja äragi saadetud.

Kulgen oma punkrist linna, kus inimestel on ainult üks suund – Kassitoome orgu. Jättes endast maha ohjeldamatu pudelihunniku. Neid on vähemalt tuhandeid. Mitte keegi ei jõua neid ära vedada. Ehkki üritatakse.

Kassitoome orus on rahvast kohal musttuhat pluss üks – mina, kes ma hoolimata tervest oma Tartus vedeletud elust ei tunne seal mitte ühtegi isegi pooltuttavat nägu. Saalin veidi rahva seas ringi. Enamus tegeleb laulmisega, väiksem enamus aga kaanib endale alkoholi sisse ja röögib. Laulmiseks seda nimetada ei saa.

Vehitakse ringi sinimustvalgetega, millel ühelpool Saku silt. Kas sa näe, kes meie riigi ära ostnud. Maas vedelevaid pudeleid peksavad puruks hävitusrühmlased ja neid on ikka tõsiselt palju. Nii pudeleid, kui hävitusrühmlasi.

Õnneks see üritus liiga kaua ei kesta, korralikud kodanikud tiksuvad ära koju ja mittekorralike seast leian puntra rahvamuusikuid, kes oma pillid sealsamas kuulutustulba kõrval käivitavad.

Ja vat see on öölaulupidu. Kuulajaist moodutub ring ja imelikul kombel on selles ringis mul oma koht. Muidu oli probleemi sellega, et inimesed üritasid minust lihtsalt läbi kõndida. Aga ma pole veel surnud. Täna kell kaks saan teada, kas ma varsti olen surnud.

Jõurame siis niimoodi mingi imaginaarse ajaühiku, seni kuni tibuvestides turvarid ähvardavalt lähenema hakkavad.

Siis suund kesklinda ja ooper jätkub. Kõikjal on palju rahvast, no kohe ühe ropu sõna võib selle kohta öelda. Tegelased kusjuures istuvad just tänaval – pubidesse-klubidesse sisse ei ronita.

Asi seegi. Kuid kristalliöö jätkub ja vaesed ratturid, kes oma kummidest ilma jäävad. Tartu kesklinna mõneks ajaks rattaga asja ei ole, kui kummid kallid on.

Ja siis Zavood, vaikne tasakaalukas maasistumine ja intelligentne vestlus poole õlle taga. Minu lemmikmuusika, mida mängitakse. Klezmophobia ja Björki laulud, kus ta ei kriiska.

Ja pärast pikk kodutee. Mille kestel esitatakse mulle ümbernurga süüdistus Supilinna lipu varguses, no teate, see mis näeb välja nagu pesemata vene trikoloor ja valvekarvane kes kella viie ajal endale taksot ei leia, kuna helistab minu poolt antud taksoteenuste numbril.

Mul on telefonis ainukeseks taksoteenuste numbriks nimelt 110.

Published in: on aprill 26, 2011 at 9:35 e.l.  4 kommentaari  

The URI to TrackBack this entry is: https://lassie.wordpress.com/2011/04/26/oolaulupidu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentaariLisa kommentaar

  1. Aga oli tore vestelda kultuurse mittekriiskava Björki saatel, teinekordki 😉

    L@SSIE: Ma arvan ise ka. Sest jah, kuna mul praegu lähedasi inimesi pole, siis on iga kontakt välismaailmaga teretulnud.

    • Ah, et olen siis potensiaalsete lähedaste hulgas? 😀 Einoh, eks mingil suuremal üritusel, mida tudengipäevadega seoses nagunii veel tuleb, nagunii põrkume 😉

      L@SSIE: Einoh, ma lihtsalt pole viimase poole aasta jooksul ühegi naisolevusega nii kaua suhelnud, kui sinuga juhtus.

      • Ma tänan ja punastan. Ja tunnen sulle tõsiselt kaasa 😀

        L@SSIE: Kui Talibanil oleks tööd pakkuda, siis oleks täitsa huviline.

  2. Ma olin teisel pool kaussi, seal oli palju rahulikum – igasugused möirgajad lihtsalt ei jaksanud sinnani välja taaruda ning meie ümber istuvad inimesed pidasid isegi enam-vähem viisi. Poole pealt skoorisin isegi lauliku 🙂
    L@SSIE: Nojah, vat oligi et möirgajad saalisid massi seas edasi tagasi ja tõsised tegijad olid lihtsalt vait…

    Ruja oli natuke liiga kõgele sihitud valik… kui isegi bänd ei suutnud neid lugusid õiges rütmis maha mängida, mis siis veel rahvamassidest rääkida.

    L@SSIE: Ruja muusika mahamängimine on muusikuile kõvaks proffesionaalsuse proovilepanekuks. Nii et pigem jääda oma liistude juurde.
    Aga jah joodikute laule ette mängida on hea ja odav populaarsuse võitmise viis..


Möirga ja ulu

