Eestimaa on kaetud verega


Kui sa juba ei ela vere sees, siis hiljemalt poole tunni pärast pärast kodust väljumist jõuad sa millegipärast kohta, mille nimi lõpeb verega.

Niisiis sõidan mina ühel karvasel suvehommikul bussiga Põltsaverest Võhmaverre. Küsitakse selle eest, häbematult palju raha, tervelt 40 krooni mingi 25 kilose otsa eest.

Ja üks vaene miisuvälimusega tibi, tema tahab sõita ainult Eskuverre, see teeb Põltsaverest 6 kilomeetrit ja ta maksab selle eest 30 krooni, no ma ei tea, takso on tänapäeval ka odavam kui liinubuss.

Niisiis Võhmavere, seni vist üks kahest linnast kus ma kordagi käinud polnud. Võibolla siiski olen, ma ei tea, kuhu vanaisa mind lapsena kaasa tassis, aga ma käisin temaga ikka päris paljudes kohtades kaasas, sest tema mängis pilli ja mina jooksin niisama ringi, pildusin koroonanuppe laiali ja häirisin kontserdi kuulajaid.

Võhmaveres mittekäimisega ei ole te mitte kui midagi kaotanud.  Mõned natuke Viljandivere snitti puumajad, keset tänavat ilma üle arutlevad vanatädid ja niitmata hein.

See küla pole väärt isegi Depressiivseks Eesti Väikelinnaks nimetamist. Võhmavere jätab mulje, nagu oleks teine maailmasõda just lõppenud ja varemed edukalt ära koristatud.

Võhmaverest teen väikese jalutuskäigu Soomeverre ja Paaksverre. Tuleb välja, et ma olen teeotsaga veidi puuse pannud ja seetõttu tuleb Jõesaarevere kadaka leidmiseks viiekilone ring teha. Kusjuures väga huvitaval teel, millel kindlasti mina len sellel aastal esimene läbija.

Jõesaarevere on koht keset metsa ja heina, peaks ütlema, et täitsa suur asula. Kohalikud sõidavad mingi tankilaadse moodustisega ringi. Igatahes jälgede järgi võib seda küll arvata.

Metsast välja saanud kulgen 7 kilomeetrit järgmisse verisesse kohta. Suure männi juures avastan, et ma olen sattunud muistsele kaubateele.

Läbi kogu Aasia mandri jooksis kunagi ammusel ajal Suur Siiditee.

Mina olen avastanud midagi sarnast. Nimelt vedeleb selle tee ääres küll mitte just suuri siidipalle, kuid sitajunne on küll mitut masti. Niisiis – Suur Eesti sitatee.

Isegi Kaka ja kevad on selle ääres olemas.

Asjaliku rännumehe autos jõuan Viljandiverre.

Viljandivere on nagu viljandivere ikka,  kohalikud on kõik tubli hamstrirahvas, endile naabrist paremad onnid ehitanud ja tatsutavad ümber oma onnide muru nülgida või koera haugutada. Oleks minu valitsus, saaks siin edukat hamstrijahti pidada.

Paraku pole minu viletsus ja hamstrid elavad hästi, on rasva läinud ja mõnedel ekstreemsetel juhtumitel isegi poeginud. Üldiselt poegimine pole hamstrirahvale meelepärane tegevus. Lapsed on isegi nende jaoks liiga ebaesteetilised ja lärmakad.

Seepärast võtan pärast teisel pool vett käimist koosi uuesti kesklinna poole. Hääletamisõnne rohkem katsetama ei hakka. Sest jalad pole enam need mis vanasti ja ei taha üles ärgata hommikul kuskil suvalise põõsa embuses.

Viljandivere bussijaam on muidugi kultuuriasutus omaette. Kõigepealt sädistab seal Kristiina Viina alaealine koopia teise omasugusega abikaasade valimisest. Siis laulab purjus rullide orkester tuntud eesti rahvalaulu: “Mis sul viga`n?”

Viimaks istub maha parm ja hakkab uurima, mis mul seal Värska pudelis on? Ega ma ometi ei istu ilusa tööpäeva õhtul koos Viljandivere bussijaama ja Värska pudelisse valatud viinaga.

Tundub, et kohalikud armastavad oma parme. Talle anti suitsu.

Viimaks tuli buss. Selline buss, mille silt kirendas igasugu veredest.

Ometigi tundsin ennast bussi istudes nagu heaolusaarekesele jõudnuna. Bussis töötas konditsioneer, mängis Kuku raadio ja miipid miisud blogisid oma läpparitega.

Ja nii ma siisrändasingi üle veredega kaetud Eestimaa.

Muidugi võibolla algselt tähendas vere hoopis veere, et muudkui aga veere või kõigu niisama serva peal. Aga nüüdseks on veeremisest saanud veritsemine ja see enam lõbus pole.

Published in: on mai 21, 2010 at 6:02 p.l.  Lisa kommentaar  

The URI to TrackBack this entry is: https://lassie.wordpress.com/2010/05/21/eestimaa-on-kaetud-verega/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Möirga ja ulu

