Kas Tallinnas on võimalik ellu jääda?


Ja ma arvan, et Tallinnas ei ole võimalik ellu jääda.

Esiteks liiklus. Paljusid liikumisteid saab selgeks õppida ainult katse-eksitus meetodil. Narva maanteel Tallinna ülikooli juures on ristmik nii kehvasti kokku pandud, et mitte ei saa aru, kuskohast tuleb üle minna. Peale selle ründab seal salakavalalt nurga tagant välja kihutav tramm.

Pirital Neegeringli juures on lumehunnik kuhu saab uppuda. Samas on seal tegelikult päris korralikult puhtaks lükatud tee. Kuid selleni tuleb ujuda.

Kõikjal linnas on salakavalalt peidetud trammiteed. Kui sa arvad, et oled turvalisel kõnniteel, siis tormab kuskilt kohale salakaval tramm.

Autoliiklusele saab enamvähem pihta, kustkandist see toimub. Kuid trammid on salakavalad ja kiired.

Kõnniteed on loomulikult lumest rookimata või siis ülihästi roogitud. Umbes nii, et kõnnid kaks majavahet ideaalsel asfaldil ja siis kaks järgmist lumehunnikus.

Väiksemad tänavad on muutunud järvedeks. Ma oletan, et põlistallinlasi saab ära tunda varvaste vahel arenevate lestade üle.

Ja tüdrukut, kes peole läheb roosade ja lilleliste kummikutega, võib kindlalt pidada Tallinlaseks.

Kunagi, kui ma väike olin, rääkis keegi, et ainult Tallinlased lähevad punase tulega üle tee.

Seda ma siiski tähele ei pannud. Kõige rohkem läksin ma ise punase tulega üle tee, sest ei viitsinud oodata.

Tallinlased ei viitsi jala käiia. 200 meetrit trollipeatusse on nende jaoks juba pikk maa. Seepärast kannab keskmine Tallinlane endaga kaasas umbes tonni ilusaks vormitud metalli ja plastmassi segu. Mida ta järjekindlald autoks nimetab.

Auto nõuab oma tööks bensiini ja kütteõli. Kui kumbki neist otsa lõpeb, tuleb Tallinlasel auto seljas koju vedada. Selle pärast nad seal nii noorena surevadki.

Published in: on märts 30, 2010 at 12:32 p.l.  8 kommentaari  

The URI to TrackBack this entry is: https://lassie.wordpress.com/2010/03/30/kas-tallinnas-on-voimalik-ellu-jaada/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 kommentaariLisa kommentaar

  1. Päris hea kirjeldus:) Umbes sama kogesin ka mina Tallinnas oleku ajal. Kui veel lisada see, et ära eksimise korral tuli tee küsimiseks enam vähem alati pursida vene keelt(miski pärast sattusid mulle alati vene keelt rääkivad inimesed)

    L@SSIE: Mina enam eksimist ei karda, olen selleks linna piisavalt läbi traalinud. Mingeid aedlinnatänavaid loomalikult ei tunne. Kuid peateed on selged, tasapisi hakkab selgeks saama isegi see, kuhu need bussid tegelikult sõidavad.
    Kesklinna on geopeitusest kas kollaseks või roheliseks tehtud, vastavalt saidile. Jäänud on vaid mingid depressiivsed mõistatusaarded. Vat Tallinna geopeiturite mõttemaailmas ma küll enam aru ei saa. Vist on sealt lõõtsbuss üle sõitnud.

  2. heh. mis te vales kohas olete, kui talinas käite? tulge nt telliskivi loomelinnaku peole, jalutage kalamajas, sööge oma lõuna kopli hiinakas, õhtune drink tehke boheemis, siis välikõrts pioneeride palee trepil, vahelduseks võib sõita elektritškaga kuhugi ja tagasi.
    see on ise loll, kes kuskil magistraali servas lume alt välja sulanud julkade vahel laveerib ja savisaare ning talina vahele võrdusmärki veab. mööda anne silda on ka tartus nõme jala käia, ega’s seepärast tartlane kohe sõimata ole.

    L@SSIE: Telliskivi loomelinnakust kõndisin mööd, minu ees oli üks alternaiivikute seltskond. Mul endal korralikud talvetallad all aga nemad mõõtsid korduvalt magudega maad ja kukaldega pori. Tehnika tänaval õnnestus poolsaapast kõrgemasse auku astuda.
    Elektritškaga sain ka sõita, päris naljakas oli, kui automaatteadustussüsteem pange pani ja teatas: “Ettevaatust, Lilleküla.”
    Vat geopeitusega on see lugu, et seda paraku ei asu sinu poolt mainitud kohtades. Inimeste huvid on erinevad. Ja enne ma Tallinnas õlut jooma ei hakka, kui on kindel, et ümbruskonna aarded on leitud.

  3. Mesasi on Anne sild ?
    Ma tean sildadest Ansipi, Sõpruse, Võidu, Kaar, Püha Joosepi, Ingli ja võimalik, et mõnda veel…
    Anne silda nicht, linn on ainult.

    L@SSIE: Kodanik TT (See ei ole see paks arvutikarvik, keda Keemik ja muu kompanii tunneb, vaid üks hilisõrnas eas (või kui arvesse võtta S. Kingissepa teoseid – vanemas vägistamiseas) naiskodanik) on minetanud Tartlase teadmised. Millest on väga kahju. Üldse tundub, et ta leboskleb mingis vines. Ainult ei tea, mis liiki see vine on.

    • hilisõrn – nii kaunis! no ma mõtlesin anne silla all seda silda, kus sa lähed anne ringilt karlova ja sinna suunas üle. või vastupidi.
      a vineliik on seesama mis igal pool.

      L@SSIE: Minul nt. on Estonian beer & Scottich Whiskey. Aga sinul?
      Anne silda pole olemas, kulla lapsuke, võta napsuke või pane laksuke, ei ole olemas.

  4. ahjaa, enne kui ma olin edimese postituse ära teinud, siis vaatasin korra postimehhe, seal on ka täna artikkel pealkirjaga a la “kus on parem elada, kas tartus või tallinnas”. ärgu eelkõnelejad mind valesti mõistku – ma tallinnat mõnest muust linnast paremaks ei pea. lihtsalt no seda et igas linnas on võimalik leida üles see kant ja sotsiaalne võrgustik, kus ja kelle hulgas sa end hästi tunned.

    L@SSIE: Näiteks Harku naistevangla pidada meeletult meelas koht olema. Iga õige naine käib elus vähemalt korra seal ära.

  5. kas sa teed nalja või sa tõega oledki nii kuri?

    L@SSIE: Ma olen tõesti väga kuri.

  6. lässi on kuri. kleebib siin klassikutele omatehtud silte 🙂 kuigi mõte jäi samaks.

    L@SSIE: Iga frigiidne vanamutt pole veel klassik. Ehkki nad end selleks enamasti peavad.
    Üldiselt, ma tervitaks Islamirevolutsiooni Eestis. Vähemalt näitab Islam naistele nende koha kätte.

    • Tundub, et oled väga kurjade naiste otsa sattunud ja seepärast oledki ise ka nii kuri… Aga Tartus on ka kohti, kus võid puhtalt teelt kõrvuni lumme sattuda. Talvise Tallinna kohta ei tea, käisin seal mitu aastat tagasi suvel. Ilm oli palav, Raekoja platsi serval istusid türklased, hansapäevade kostüüme kandvad inimesed sebisid ringi hoolimata sellest, et polnud hansapäevad, R-kioski küljes rippus venekeelne reklaam, mis tekitas narvaliku elamuse ja loomaaias nägin kuuma ilma tõttu ainult elevanti ning varjus lõõtsutava tiigri tagumikku. Üks eluohtlikult lagunev minirong vedas lapsi ja lapsemeelseid mööda loomaaeda. Raiskakotkastest olid osad aga omadega nii läbi, et suguvennad vahtisid neid juba näljase näoga. Arvan, et Tallinna tänavatel kusagil Kopli piirkonnas valitseb inimeste hulgas sarnane olukord ja põlise Karlova elanikuna näen Tartuski sama.
      Aga rohkem Tallinnasse vabatahtlikult ei tüki. Liiga suur, eksin isegi Lõunakeskusesse ära, mis siis Tallinna tänavatest rääkida.

      L@SSIE: Naiste puhul on häirib mind see, et ükskõik kuidas ma midagi ei teeks, leiavad nad alati, et see on valesti tehtud.
      Mina lähen Tallinnasse ikka vabatahtlikult. Pooled aarded veel leidmata ja ega Tallinn pole ainult peatänavad ja suitsuving, paneelmajad ja võlaorjad.
      Seal on ka ilusaid kohti. Sitaks ilusaid.
      Oled sa kunagi roninud mäerinnakule, mis on Maarjamäe kompleksi taga? Kui ei ole, siis ära räägi.


Möirga ja ulu

