Läti santiimi tähtsus Läti igapäevaelus.


Õlu maksab tänapäeval Lätis sama palju, kui Eestiski. Pisut odavamad on parmuõlled. 1,5 liitrise ja 7,5 kanguse happelaksu sai Maxima marketist kätte 89 santiimi eest. Santiim on kõva raha, mis siis, et ta iseenesest väike ja vasest on.

Santiime Lätis naljalt tänaval vedelemas ei kohta.

Neid hoitakse kiivalt püksitaskus.

Istun mina siis supermarketi ees ja toitun, kui tuleb mulle kõrvale üks mees. Küsib suitsu, nagu neil ikka kombeks.

Mina vastan eitavalt, nagu minul kombeks. Ei ole lihtsalt, kuna ma ei tunne vajadust vaeste lätlaste aitamiseks pakki kaasas vedada.

Tüüp jagab mu aktsendist matsu välja, et olen eestlane. Ja hakkab vene keeli bockise aktsendiga pajatama: ” Tallinn on väga ilus linn. Mulle meeldivad tema pargid ja see, et seal on nii palju rohelust ja parke ja palju ilusaid tüdrukuid. Anna mulle 50 santiimi, palun.”

Vastan suht kurjalt: “Ma ei ole Tallinnast. Ma ei anna sulle 50 santiimi.”

Mees aga jätkab moosimist: “Pärnu on ilus linn. Seal on väga palju ilusaid parke ja rannas on palju ilusaid tüdrukuid. Palun anna mulle 10 santiimi.”

Jätkan samas vaimus: “Ma pole ka Pärnust. Ma ei anna sulle 10 santiimi.”

Tegelane leelutab edasi: ” Paide on ilus linn. Seal on palju ilusaid tüdrukuid ja suured pargid. Anna mulle 1 santiim.”

Ega ma ei alistu: “Kahjuks ma pole ka Paidest. Sa ei saa mult isegi ühte santiimi.”

Andsin talle hoopis ühe kalavõileiva. Las saab kõhu täis ja mõtleb elu üle järgi.

Published in: on juuli 11, 2009 at 6:59 e.l.  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://lassie.wordpress.com/2009/07/11/lati-santiimi-tahtsus-lati-igapaevaelus/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLisa kommentaar

  1. Noid suuri Paide parke kohe kaeks… Lembitu oma on, a seal ei sel aastal isegi vesi ei purska…

    L@SSIE: Jah, peaks tulema vaatama hoopis, kas see Ordulinnuse alune õlleallikas ikka veel niriseb või suisa purskab?


Möirga ja ulu

